ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |
مهندسی ارزش :
هدف از بکارگیری مهندسی ارزش در بهایابی هدف کاهش بهای تمام شده محصول می باشد که از طریق تجزیه و تحلیل بین انواع مختلف کارکرد و ویژگیهای محصول و کل بهای تمام شدهانجام می شود. گام اول در مهندسی ارزش تجزیه و تحلیل مشتری در مرحله طراحی محصول
جدید و یا طراحی مجدد محصولات موجود است که هدف از این تجزیه و تحلیل ، شناخت ترجیحات
و اولویتهای مشتری و ویژگیهای موردنظر اوست .
تجزیه و تحلیل کارکرد نوعی از مهندسی ارزش است که در آن عملکرد و ویژگیهای هر محصول بررسی
می شود.تجزیه و تحلیل طراحی نوعی از مهندسی ارزش است که تیم طراحی ، طرحهای مختلف از محصول ارائه می کند که این طرحها دارای ویژگیهای مشابه و سطوح عملکرد و بهای تمام شده متفاوت هستند .
کایزن:
اصطلاحی ژاپنی به معنای بهبود مستمر است و بیان می کند که بهبود و توسعه به جای آنکه از طریق نوآوری های بزرگ حاصل شود از طریق فعالیتهای کوچک و تدریجی صورت گیرد . این سیستم برکاهش بهای تمام شده طی مرحله تولید تمرکز ذارد و برای محصولاتی که در مرحله تولید قرار گرفته اند مناسب نیست این شیوه گام پنجم بهایابی هدف است و مکمل روش بهایابی هدف است.
کایزن با استفاده از توسعه روشهای نوین تولید ،تکنیک های نوین مدیریت و مدیریت کیفیت و تئوری محدودیتها انجام می شود.
طراحی مجدد محصول در دو نقطه منجر به تعیین دو بهای تمام شده می شود . فاصله زمانی بین دو
طراحی مجدد معادل چرخه عمر فروش محصول است.
با تشکر از شریفی بخاطر ارسال این مطلب